søndag 8. mai 2011

Gjør-det-selv "vase av drivved"

 Sist sommer var det masse drivved i fjæra da vi var på ferie i Trøndelag
Vi skulle egentlig ned for å vasse, snorkle og plukke litt skjell
Jeg kom tilbake til barndomshjemmet med favnen full av 
drivved. Tenkte at dette måtte jeg finne et 
formål til. De var så vakre, pinnene...
slipt naturlig av 
sjøen 


 Resultatet av prosjektet vårt....

Planen ble lagt før vi reiste opp i påskeferien....
Jeg ville lage noe liknende som denne 
vasen fra BoligLiv nr 2, 2011.




Pia mi på sju klarte fint dette med meg i nærheten.
Vi brukte en liten limpistol, slik at den ble lettere for henne å håndtere.

Hvis du har lyst til å lage noe liknende, trenger du:
  • Limpistol 
  • Syltetøyglass e.l.
  • Drivved eller greiner med lengder som dekker glasset
Jeg anbefaler at du ser etter drivved/greiner som er mest mulig rette. 
Da får du fordelt limet utover slik at det blir festet i glasset. 
Jeg hadde ikke tenkt så altfor nøye igjennom det. Vi limte
derfor i tillegg pinnene mot hverandre, slik at de
forhåpentligvis sitter så godt som mulig...

Vasen står igjen i Trøndelag. En gave som takk for oss...
Synes den ble så vakker. Tror nesten jeg må 
lage en til som vi kan ha her hjemme.

Jeg tok med drivved sørover denne gangen. 
Også noen lange greiner. Har du 
noen tips på hva jeg 
kan bruke de til?

Fin fin
dag te 

25 kommentarer:

  1. Åh, så nydelig!! :D Og spesielt med de fine tulipanene... :)

    SvarSlett
  2. Oi, så fin den ble! Har dilla på drivved for tida, og så også det tipset i BoligLiv, men ikke fått satt det ut i livet ennå. Jeg har hengt en av de lange drivvedpinnene mine opp på badet til smykker og øreringer. Funker veeeeldig fint:)
    Fin søndag!

    Klem Ingrid

    SvarSlett
  3. så flott den ble!!
    synes din ble finere enn den i bladet!
    dette var en fin fin ide til all drivveden jeg har liggende, bare "fordi den er så fin"
    (mann1 synes ikke det er god nok grunn..hmm..)

    super!

    SvarSlett
  4. sååå fin!
    takk for tipset, har sett lignende før, må vel prøves ut snart ;)

    SvarSlett
  5. Stilig!! :) Du lager så mye fint!!
    Håper dere har hatt ei fin helg! Vi har feira i dag også... Orker ikke tanken på et kakestykke til, før på leeenge:) Men moro å gjøre litt ekstra stas på han og da:) Ha en fin kveld!! STOR klem fra meg.

    SvarSlett
  6. Superfin vase!! Skjønner godt at du liker denne vasen, den er jo både fin å se på og laget av materiale fra et sted som betyr noe for dere.

    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  7. Så kult ;) Jeg må vist rusle ned i fjæra og se hva jeg finner . Koselig med slike hjemmelagde gaver .
    Takk for tips :)
    Klæm te dæ !

    SvarSlett
  8. Kjempefin vase! Neste gang jeg er på Sunnmøre blir det prosjekt "finne drivved i fjæra";-) Kjekt med sånt en kan lage sammen med barna.
    Klem:-)

    SvarSlett
  9. For en utrolig flott vase!! Jeg ble skikkelig insspirert nå, og tror faktisk jeg skal prøve meg på å lage en slik selv!:) Kjekt å kunne ha en slik fin vase å ha blomster i som man skal gi bort også.:)

    Håper du har hatt en fin helg!

    SvarSlett
  10. Så fint det ble, flott å kunne bruke drivved på den måten, kreativt!

    Ønsker deg en fin uke med hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  11. Denne vasen ble kjempestilig! Så flink du er!
    Denne kanten som er sydd på pute, heter bisebånd. sånn i tilfelle du får lyst til å prøve selv ;) Det syns jeg du skal.

    SvarSlett
  12. Wow knallkule vase, så kreativt:).
    Må nok ta meg en tur ned til sjøen å se om jeg finner noen drivvedpinner:).
    Fin uke til deg også:)
    Klem

    SvarSlett
  13. Så kult, la også merke til den vasen i bladet, din ble om ikke ennå flottere... Gøy med alt man kan lage selv, ja er mye godt på Mors, gubben pleier ofte å spise lunsj der når han jobber i moss, nei har ikke vært der, men er notert og skal sjekkes ut, er en ny på mosseskogen også... Det er nok derfor det også har gått sakte å pusse opp for hver vår/sommer så er det litt stopp innvendig om været er flott, når det er fint må det nytes, huset går ingen steder ;)
    Fin søndag til deg også
    klem victoria

    SvarSlett
  14. Det var en kjempefin ide å dele! og en kjempefin vase å se på! Jeg elsker å gå i fjæra å finne fine trebiter, skjell og steiner :)

    SvarSlett
  15. skikkelig fin er den vasen:) Må prøve meg på en sånn en jeg også:) takk for tipset:)
    Ser det er mange som lager skilt av drivved:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  16. Så flott vase! :) Og din var mykje finare enn den i bladet :) Super idé som må prøvast ut :) Dei lange kan du jo bruke som knaggstativ, kanskje?
    Lagar du forresten vinylklokker forma som blomar?
    Mvh, Kristin

    SvarSlett
  17. Sv; Skattejakten anbefales virkelig, det var veldig moro! Vi har gjort det før også, når guttene var utålmodige og venter på at middagen skulle bli ferdig. Trenger ikke ha mange "poster" for at det skal bli spennende :) to turer rundt i stua og opp i 2 etg holder i massevis :)

    SÅ fin vase, den skal jeg prøve meg på! :) Ha en strålende mandag =)

    SvarSlett
  18. Utrolig flott synes jeg*smile* Elsker litt sånne røffe kontraster her og der*blunkesmil*

    ...og su, tusen takk for dine hyggelige kommentarer hos meg! Alltid kjempe stas å høre fra deg*smile*

    Håper du får en knallfin uke!
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  19. Finfint!!
    Super ide altså! Gøy att du deler! Kan tenke meg att lille jenta var stolt når hun var ferdig:o)
    Fin ukesstart til deg!
    Kram♥

    SvarSlett
  20. Hei - vasen ble kjempefin og veldig personlig:) En fin hilsen fra dere.

    Klem fra Bente!

    SvarSlett
  21. Så gøy!! Takk for tips!!

    Legger meg til som følger ;)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  22. Åh, så nydelig. Og enig med de andre over her, deres vase ble mye finere enn den i bladet ;-)
    Jeg og mannen fant så mye fin drivved på en strand i Nordfjord på bryllupsdagen vår, men har ikke karret meg til å lage noe ennå. Tenkte på et bilde med decoupage. Vi får se...
    Fin dag til deg.
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren din ♥

Har du ikke egen blogg, hak av for anonym

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...