søndag 30. januar 2011

Stettfat du kan lage selv

I dag skal jeg i bursdag til min l i l l e søster. Hun som lærte oss å lage kartonglommebøker. Det kan du lese om her. Regner med at hun ikke bruker siste timen før selskapet til å lese blogg....

I år skal hun få en hjemmelaget gave. Et stettfat laget av to tallerkener, en blomstervase og en pyntefigur. Tror nesten det må være "Den lille havfruen". Fruen var opprinnelig hvit og lys blå og jeg spraylakkerte henne før liming i matt hvit farge kjøpt på Europris. For å lime delene sammen har jeg brukt Araldite ekstra sterkt lim kjøpt på Jernia. Fatene, vasen og havfruen har jeg kjøpt i bruktbutikker.

NB: I ettertid har jeg erfart at E6000 er et veldig bra lim til slike prosjekter. 
Du får kjøpt det på f.eks Epla Materiell og Etsy.com

Hun skal også få en pose med hjemmelagde risboller som vår mormor brukte å lage da hun levde. De blir sikkert ikke liggende lenge på fatet...nam...

Ønske en deilig søndag te dæ som e innom....

8 kommentarer:

  1. Så utrolig kult! Og veldig koselig å gave å gi bort. Heldige søster :)

    SvarSlett
  2. så tøfft fat!!
    god søndag til deg
    klem k

    SvarSlett
  3. Skikkelig kult! Og fint! Heldig søster!!:)

    SvarSlett
  4. Så gøy det må være å få hjemmelagd gave, lagd med søskenkjærlighet ;) Den var utrolig kul !

    Fin fin søndagskveld til deg :)
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  5. flott etasjefat laget med enkle midler:) Takk for oppskrift:) Og risboller namnam:)

    Klem fra trine:)

    SvarSlett
  6. kult!:)

    ønsker deg en fin start på uka,
    v

    SvarSlett
  7. Heisan Siw
    Likte dette stettefatet veldig godt! Er sikker på at søsteren din blir strålende fornøyd med denne personlige og egenlagede gaven.
    Tror jeg har maken vase og at den er dansk.
    Dobbelt lag med platevatt indikerer at teppet blir litt mykere og tykkere rett og slett.
    Ha en fin ny uke!
    Klem fra kaspara

    SvarSlett
  8. Så flott!
    Det e sånne presanger som e kjekke å få :o)
    Tippe du har kosa deg i selskap.
    Takke ein heile haug for gode kommentarer hos meg og. Blir så glad ska du veta :o)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren din ♥

Har du ikke egen blogg, hak av for anonym

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...