mandag 26. september 2011

Sy selv pakke og sykurs hos Kakle


Gry Aamodt er tegnspråktolken som 
gjorde alvor av drømmom om å leve av det hun elsker å skape. 
Hun syr klær til både små og store av gjenbrukstoffer.

Gry har bygd opp firmaet sitt sakte og sikkert
I tillegg til at hun selger det hun syr på nettsiden sin Kakle.net og 
Eplabutikken sin Kakle, er hun forhandler av symaskiner  

 
Her er Gry og 2 av ungene i egensydde Kakleplagg

Gry har også fått den geniale ideen til oss
som ikke er så stødig på å sy. Hun har laget Kaklepakken
som er en "sy det selv "pakke

Gry har laget flere versjoner av denne Kaklepakken. 
Inni pakken har hun tegnet mønsteret till kjolen direkte på stoffet. 
I tillegg til stoffet og instruksjoner inneholder pakken knapper og 
tråd som matcher fargen på stoffet

 
Er du helt nybegynner på søm, så er det en fin 
mulighet til å lære seg det hos Gry på en av sykursene som 
hun arrangerer med utgangspunkt i Kaklepakken.

Les mer om Gry Aamodt hos Kvinneinovasjon 
og som ukens selger på Epla

Gry inspirerer meg skikkelig
med pågangsmotet sitt, kreativiteten sin 
og alt hun klarer å gjennomføre.

Hva inspirerer
deg da?

Fin
dag
te

9 kommentarer:

  1. Herlig ! Så smart ;) Det er jo en "gavepakke for alle som vegrer seg for å sy, og finne ut av mønster og sånt . Nå skal jeg inn og se hos henne . Takk for tips !

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Henne må jeg inn og titte på. Høres ut som en kreativ dame med ben i nesa! Jeg lar meg inspirere masse av dere andre bloggere. Det er så mange kreative mennesker der ute, og jeg setter umåtelig stor pris på at mange av dere er glad i å dele:-)
    KLEM!

    SvarSlett
  3. Helt fantastisk!
    Vi er fra samme by, så vi "sloss" om de samme retrostoff i brukbutikkene:)
    Flinke Gry,
    hurra for slike som henne!

    SvarSlett
  4. Så fantastisk!

    Hva inspirerer meg? Siden jeg ikke har noe spesifikt for tiden så blir det vel litt av alt. Blogger, fotografier, naturen, livet. Og slikt ;)

    SvarSlett
  5. Flink dame! Gøy når man får det til og ser nye muligheter.

    SvarSlett
  6. Så smart da,en sypakke er jo helt genialt.
    Det er tegningen av mønsteret og klippingen som er det vanskelige.
    Fin mandag til deg
    Klem

    SvarSlett
  7. Go'kveld - en slik kaklepakke hadde jeg trengt da jentene var yngre - så fiiin og så lurt:)

    Spennende med julemarked!

    Klem fra Bente.

    SvarSlett
  8. Go morgen :)
    Så smart og veldig kjekt.

    Det bilde med jenta, er en kunstner som heter Banksy som har laget, kjøpte det da jeg var i london i sommer. Forelsket meg med en gang i det da jeg så det første gang og var superfornøyd da jeg kunne gå ut av en butikk i London med det i hånden ;)
    Ha en fin dag.
    Klæm fra me

    SvarSlett
  9. Dette så spennende ut :)
    Inspirasjon henter når som helst og hvor som helst ;) Når man siglar rundt på nettet kan man komme over de utroligste ideene ;)
    Klæm

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren din ♥

Har du ikke egen blogg, hak av for anonym

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...