tirsdag 18. februar 2014

Hvordan gjøre kupp på FINN.NO

 
I løpet av de siste årene
har jeg lagt meg opp litt erfaringer i å
lete fram ting på Finn.no/torget

Torget er primært 
et kjøpe - selge marked
for private kunder
 
Tenkte jeg
skulle dele noen av de
med dere her...
 
Stikkord
som det kan være smart å søke på
for å gjøre gode kupp:
 
 Feilkjøp
Bomkjøp
Kun brukt til visning
 
Tips
Er du f.eks ute etter en Olapult,
søker du på retro skrivebord, pult, skrivebord
eller gammelt skrivebord
 
Det er maaange som leter etter en Olapult.
Når du først finner en av de få der ute, er det garantert
mange om beinet og selgeren vet hva han/hun
selger når det skrives Olapult

Denne får du til 5000,- på FINN nå

Jeg kjøpte min der for 300 kroner...
(og jeg søkte ikke på OLA)
 
Nye produkter
Er du på jakt etter et forholdsvis nytt produkt
 fra eks HAY eller VITRA, så start med å søk på produktnavnet.
Da må du også regne med at selger vet at de selger design
Prisen er jo likevel under ny-pris
 
Kupp
Det beste kuppet får du hvis du
er ute etter f.eks et Kelimteppe og søker på
tepper. Da vet kanskje ikke selger at han/hun selger
noe som er veldig kostbart. Søker du på Kelim,
må du betale deretter...
 
Omvei til produktet
Jeg var på jakt etter en stålampe i Stockholmserien til IKEA
Søker jeg på IKEA - Stockholm, får jeg ikke opp noen ting.
Søker jeg på IKEA - lampe, får jeg opp det jeg leter etter,
etter en stund. Må være tålmodig og bla meg
gjennom mange lamper

Begrens søket ditt
Hvis du f.eks søker etter en stol:
 
 Huk av for møbler
Huk av for det området du kunne tenke deg å hente fra
Huk av for privat
Huk av for nye i dag eller sist uke, hvis du leter etter gode kupp.
(De forsvinner raskt - og det er bortkastet tid å bla igjennom gamle ting)
 
Reager!
Finner du noe interessant,
kast deg over tlf og ring! - event sms
Her gjelder det å være førstemann til mølla.
Ikke alle som har mailtilgang på tlf,
og da kommer du bak i køen.
 
Mye dukker opp etterhvert.
Lag deg en liste over hva du ser etter.
Ellers blir kanskje fristelsen stor til å kjøpe
 inn ting man ikke trenger, er min erfaring
 
Det beste rådet er å være tålmodig

Fast søk
Legg inn søk på det du ser etter,
så slipper du å titte innom FINN hver dag.
Da mottar du info på mail, hvis det er
treff på søkeordet ditt.
 
Betenkningstid
Trenger du å tenke litt over noe du finner,
kan du lagre det. FINN har en instilling som heter
mine funn. Du må opprette brukernavn og
 passord for å bruke denne funksjonen.
 
Det er greit å gjøre uansett,
for da får du opp telefonnummer til
selgerne og kan ta kontakt raskere

Privat
Jeg ønsker å være privat på
FINN, så jeg bruker et kallenavn 
når jeg legger ut annonser.
 
Gis bort
Har du oppdaget denne kategorien på FINN?
Her gis det bort alt fra dyr, til takstein, til møbler osv.
 
Spesielt på "gis bort" gjelder det å være raskt ute og
kontakte selger. Ofte er det lurt å tilby seg å hente det så fort
som mulig. Da er sjansen større for å få tingen, enn om
du ikke kan hente det før neste helg f.eks
 
Vi fikk gratis garderobeskap ved å være de første som
kunne møte opp, selv om vi ikke var de første som ringte. Heldigvis
har jeg en snill mann og en svigerfar med henger
 
Trenger du pult til barnerommet eller arbeidsbenk
til hobbyrommet, er det lurt å søke på kontormøbler.
Her er det mye som gis bort eller som kan
kjøpes til en billig penge.
 
Eksempler
Her har jeg funnet frem noen
kjøp du kan gjøre på FINN hvis du
ser etter ting som koster litt
 
Vi er f.eks ute etter en sofa nå.
Jeg synes sofaene til Bolia er fine, men dyre.
Da kikker jeg på Finn etter pent brukte
sofaer til gode priser (se bilder) 


 Verner Panton stol fra Vitra hos Verket interiør for 2320,-
 

Verner Panton stol fra Vitra på Finn til 1200,-
 

  Takpendel kobber hos Luksuslamper til 3729,-
 
 
Retro lampe fra Finn til 450,-



 
Ny på Bolia til 17.499,-
 
 
 
Du kan selvfølgelig
finne gode kjøp som er mye
billigere enn dette 
 
Det er bare å definere hva som er et kupp for deg her og nå.
Er det en ting ingen andre har - noe som er unikt - noe som har god kvalitet,
eller trenger du en billig sovesofa som ikke skal brukes så mye

Del veldig gjerne
noen andre søketips med oss
Sammen er vi dynamitt!
 
Ta turen innom
FINN og kos deg litt
da vell...

PS: På Instagram tipser Ymmelig
om å huke av søk for interiør/møbler og skrive inn
søkeord design. Ta deg god tid, let og husk
at det er lov å prute skriver hun...
 
Go
jakt
 


9 kommentarer:

  1. Super gjennomgang! Jeg orker veldig sjelden å henge på finn for å finne kupp. Av den grunn at jeg da også må lete meg gjennom en haug med ikea-ræl. Men med disse geniale søketipsene tror jeg faktisk jeg skal se om jeg finner et par ting likevel. ;) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Så fantastisk gode tips! Og jeg hadde en akkurat sånn Olapult da jeg gikk på skolen. Den står hos exen min nå. Morsomt at den er blitt så populær igjen :)

    SvarSlett
  3. Jeg betalte 20 kr for min Olapult på garasjesalg :)))) Hadde vanskelig for å skjule min glede da :)

    SvarSlett
  4. FINN er genialt! Utrolig hva man kan få gratis om man står parat med varebil eller henger. Takk for proffe tips.

    SvarSlett
  5. Supert med gode tips!! Har gjort noen gode kjøp på Finn jeg også, bl.a skrivepulten på Eskil sitt rom, som henger på veggen! :)

    SvarSlett
  6. Så mange gode tips! :) jeg bruker mye tid på Finn i perioder, så disse kommer godt med - tusen takk skal du ha!

    SvarSlett
  7. Du er smart! Takk for gode tips! Det kan gå altfor mye tid på finn noen ganger.
    Ska sei du gjorde et kupp på Ola pulten ja, jeg ga betydelig mer for min som var malt, men måtte males og oljes for å bli pen, men jeg søkte sikkert bare på olapult....
    Ha en god dag!

    SvarSlett
  8. Kan også være lurt å søke med feilstavede ord! Er du ute etter skatoll, er det verdt det å skrive både skatthold og skatol. Vitrineskap har jeg sett både som vetrine og vinter... Jeg kjøpte nettopp en skjenk som lå ute som skap - så det er også kjekt å sjekke lignende kategorier. Nattbord = kommode osv.

    SvarSlett
  9. Woody's love life however, doesn't read nearly as replica chanel cheery. He's been linked to many of leading ladies and has a penchant for women/girls much, much younger than he is. Woody was once in love with Mia Farrow and they rolex replica adopted kids and had one of their own together, but in what is now an infamous scandal, that relationship ended not only his union with Farrow, but almost undid his rolex submariner replica illustrious entertainment career.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren din ♥

Har du ikke egen blogg, hak av for anonym

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...