fredag 16. desember 2011

Fredagsfavoritter fra Epla og julegavetips til ungene


Her kommer
fredagsfavoritter fra Epla 
med noggå attåt.

Elefant med smokk på halen fra Mariesi på Epla

Jeg tenker det som Marie Simonsen skriver selv om denne kosedyrelefanten. Hvor var denne da jeg hadde små unger? Marie utviklet et funskjonelt kosedyr slik at smokkebarna kan finne smokken sin selv om natta uten å vekke slitne småbarnsforeldre. Inne i elefanten har hun nemlig sydd inn en rangle. Det gjør at elefanten og smokken som sitter fast i halen, blir lett å finne i nattens mulm og mørke for de små. Genialt spør du meg! Elefanten kommer med smokk, og  den ligger trygt plassert i gavelageret mitt til en liten en som kommer til våren.

Varmeposer/Risposer fra HobbyVimsa på Epla

Disse posene finnes i alle slags farger. Fine til å varme opp sengene til ungene med og til å lindre slitne voksne skuldre og nakker. Ungene har også en tendens til å roe seg raskere hvis de får sovne med en slik god varm pose inntil kroppen, og det er jo ikke alltid å forakte.

Legeakademiet, dansk nettbutikk

Jeg er veldig glad i denne danske lekebutikken på nett. De har et stort mangfold av leker, og har delt inn i tydelige kategorier som gjør det lett å finne frem. De selger leker primert for unger fra 0-12 år. Her finner jeg alltid noe spennende. Har kjøpt mye spill her. De har også mange spennende bevegelsesleker. Produktene finnes i alle prisklasser.

Norges konger av Ole Røsholdt

"Hvordan så de ut? Hvordan var de? Historien om den norske kongerekken er et eventyr fra virkeligheten. I denne boken møter vi dem alle, fra Harald Hårfagre til Harald V. Her er Olav den hellige i full rustning, Christian IV blodig etter krigsskader og Olav V som vinker fornøyd fra slottsbalkongen. Hver konge presenteres på en dobbeltside, med tekst på den ene siden og illustrasjon på den andre".

Boken er like spennende for 6 åringen min som
blir lest for, som for 8 åringen min som leser den selv. Denne bruker 
også å være en slager i guttebursdager.

Bukkene Bruse på badeland av Bjørn F. Rørvik

"Bukkene Bruse er som vanlig på vei til seters for å gjøre seg fete. Men på veien dit ser de et nytt skilt. "Badeland - 200 meter" står det på skiltet. Bukkene synes det høres fristende ut. Og kanskje de slipper unna trollet også. Badeland er spennende, særlig den lange sklia. Men så kommer trollet".

Denne boken har jeg hørt så mange snakke varmt om,
og damene på det lokale biblioteket er blodfan. En fin bok for de
minste som også de voksne kan le litt av.

Bor du i Oslo, bør du sjekke programmet på biblioteket. Bjørn F. Rørvik, 
kommer av og til og leser fra bøkene sine, og jeg har selv erfaring med at han er 
hysterisk morsom. Bor du langt unna, så lån deg en av bøkene hans som
lydbøker på biblioteket. Han leser de selv og er
like hysterisk morsom der.

Kanskje litt i siste lita 
for julegavetips, men disse tipsa kan vell
i grunn brukes hele året

Nå skal jeg rive meg løs 
fra datan, og ut på posten og stå i kø for
å sende pakker til fine folk

Fin
før
juls
ti
te

9 kommentarer:

  1. Så mange fine julegavetips til barn :) Den elefanten var jo genial ;)
    Ønsker deg en fin helg !
    Og så håper jeg du ikke måtte stå alt for lenge i kø ;)

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Masse godsaker her!
    Likte spesielt den elefanten og boka.
    Bukkene bruse på badeland... Høres fantastisk ut : )

    Ha en superduper helg, Siw!!

    KLÆM fra mæ.

    SvarSlett
  3. Masse fine ting du har plukket frem :) Kos deg i postkøen! Helgeklem fra meg

    SvarSlett
  4. Hei søte du!
    ...nå har jeg dessverre ikke barn ennå (håper de kommer etterhvert da*hihi*), men jeg klarte jo likevel å finne noe her å forelske meg i jeg da...den nyyyydelige lefanten!*hjertesukk* Kunne hatt den selv jeg*ler*

    ...formen har vært litt vinglete i det siste, så jeg har ikke vært så god på å kommentere hos andre som jeg hadde hatt lyst til dessverre, men jeg titter innom stadig vekk for det! Vit det*smile*

    Vet du spurte om flyttingen en tid tilbake, og der har jeg ikke veldig mye å fortelle enda faktisk...vi har satt det litt på pause, fordi vi tror det vil dukke opp en fin mulighet til våren/sommeren..så foreløpig har vi prøvd gjøre det så hyggelig og praktisk som mulig her i knøtteleiligheten vår, og gjordt det til "hjem"...inntil videre*blunkesmil*

    Hvordan blir det med dere da? Blir det flytting ut a oslo eller? Søster fant seg en lilighet? Blir spennende å høre mer om*smile*

    Ønsker deg en super adventshelg, søte du!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  5. *hihi*lefanten faktisk-...ja, du skjønte vel at det var elefant det skulle stå*ler*

    SvarSlett
  6. Her var det mange fine tips. Den boka om kongene ble jeg veldig nysgjerrig på og den tror jeg ungene mine hadde elsket.
    Ha en fin helg, Siw.
    Klemmer :-)

    SvarSlett
  7. Bukkene Bruse på badeland er hysterisk morsom! Passer for alle mellom 3-100 år;)
    Takk for masse fine tips. Har så lyst å prøve meg på sånne risposer jeg:)

    God helg til deg snuppa!

    SvarSlett
  8. fine gode tips!
    & ha den deiligste fineste
    helg, siw ♥
    moaklem

    SvarSlett
  9. Mange fine ting. Likte spesielt godt elefanten.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren din ♥

Har du ikke egen blogg, hak av for anonym

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...