fredag 24. august 2012

Eventyret om "kork på skap", en SDS-fortelling


Det hendte den 
gang for leeenge siden da
hun var ung og "fager"

Hun trengte et sted
å henge opp alle ridderne
på hvite hester

Lite visste hun
om at hun hadde sin egen
hvite ridder der hjemme
i kraft av sin far
 
 
 Han tryllet frem 
denne flotte hærligheten
av en korktavlevegg

Dagens unge og fagre 
kvinner, ville kanskje ha spraymalt
den eller tapetsert den på utsiden
Hun kunne ikke ønsket seg 
noe bedre den gang

Den står der fremdeles 
til skue og prakt for reisende som
kommer innom for å overnatte
 
 Fin
fre
dag
 ♥


- Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer:

  1. Det er jo kjempefint, Siv, en god ide:) tenk alt hva man kan henge opp på noen slike:)
    Takk for trivelig samvær med deg og Frøya i sommer, du er akkurat like herlig som jeg visste fra før:)
    Ønsker deg gode dager, så sees vi kanskje plutselig igjen:)
    Hils Frøya fra meg:)

    Klem fra Trine inn i helga:)

    SvarSlett
  2. Flashback! :) Så snill pappa! Og angåande lampane under her, var dei fin alle saman! Synes det er tøft viss du smell på med litt glam i ny-huset :) Tusen takk for at du la att nokre ord, livet er i ein motbakke for tida. Så alle fine ord blir lagra!

    Ha ei flott helg!
    God klem,
    e :)

    SvarSlett
  3. Jeg hadde en hel vegg av kork jeg :-)

    SvarSlett
  4. Herlig! Må aldri, aldri male eller spraylakke eller ta vekk!
    Go' hælj til deg!

    SvarSlett
  5. Heisan Siw
    Hi,hi.. så herlig innlegg og så morsomt med korkskap, det har jeg aldri sett før. Tipper den var full av idoler da du var ung.
    Jeg hadde nok bare en enkel korktavle på ungpikerommet jeg.
    Deilig med lørdag! Hele huset sover, bare ikke jeg. Tror jeg er blitt A-menneske på mine eldre dager. Trett om kvelden og lys våken om morgenen, slik var det ikke før.
    Glad helg til deg! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  6. Kjempefin er den! Flink far. Min pappa var/er en heksedoktor med alt som hadde motor. Vaskemaskina gikk fullstendig på bildeler til slutt. Men når det gjaldt snekring, var det ikke mye heksedoktor: ja, ja, var hans stadige lakoniske kommentar, fint er det ikke, men det er i alle fall sterkt! Han kunne aldri ha laget noe slikt!

    SvarSlett
  7. Så herlig med slike saker som bringer gode minner :)

    Jeg har en utfordring på gang inne på bloggen min så stikk gjerne innom og bli med :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren din ♥

Har du ikke egen blogg, hak av for anonym

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...