søndag 25. august 2013

Fantastisk søndagsutflukt

MÅ bare tipse
dere om Ramme gård hvis dere 
bor i rimelig avstand

Gården ligger ned mot 
Hvitsten i Vestby, og den har en kaffe 
som ligger i et fantastisk flott bygg

 Bilde lånt av Ramme Gård

Det er Petter Olsen som eier gården, og alt 
drives økologisk. Du kan kjøpe med deg økologiske
grønnsaker, og bestille økologisk svinekjøtt

For tiden bygger de et hotell,
og de skal åpne et galleri med en 
stor privat kunstsamling 

 

Det mest fantastiske med hele
stedet synes jeg, var den private hagen Havlyst
Du opplever å komme inn i en eventyrverden, hvor du 
stadig blir overrasket av sjeldne blomster og 
mektige og vakre statuer.

Ungene synes det var spesielt stas
med en megastatue av en penis som sprutet ut
vann. De så ikke helt hva det var først,
så jeg passet på å fortelle det. Da ble 
det jo ekstra spennende ;)
    
Det er ikke lov å vise bilder tatt inne i hagen

De har åpent lørdager og søndager
fra juni til september. Neste helg er siste
helgen de har åpent før neste år.

Da er det mange aktiviteter for
ungene. Blant annet kjøring med hest og 
kjerre, og maling på rundballer.

Har du mulighet, så anbefaler
jeg deg å ta turen.

Fin
kveill
te




2 kommentarer:

  1. Morsomt å bli gjort oppmerksom på slike fine steder! Det kan jo hende man plutselig befinner jeg i nærheten en gang :)

    SvarSlett
  2. Der hr jeg aldri vært og jeg tror jeg bor litt langt unna? Men alltid kjekt med tips til ting å se ;)
    Ha en fiiin natt :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren din ♥

Har du ikke egen blogg, hak av for anonym

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...