torsdag 16. april 2015

Masse inspirasjon, og praktiske tips til redesign



Jeg er så heldig og samarbeide
 med Thu og Johansen AS, som er en 
franchise Flugger Farge avdeling.

Jeg har fått maling, tapet
og masse annet utsyr hos de som jeg har 
fått lov til å leke meg med

Har forelsket meg helt
i pensler som har runde tupper. 
Perfekt til å male rammer med!

Jeg har også erfart
at det er lurt å bruke lakk, gulvlakk,
utenpå de rammene som skal brukes aktivt. 
Da tenker jeg på oppslagstavler, tavler til smykker o.l.
Blir lett riper i malingen hvis du ikke lakker.
Du velger selv uttrykket på rammen ved å velge 
matt eller blank lakk. Lek deg litt og 
se hva du foretrekker.

Disse bildene er fra en utstilling i butikken,
som du er hjertelig velkommen til å titte på i virkeligheten.
Butikken ligger bak Rygge storsenter. Der har jeg også 
laget en oversikt over de forskjellige fargekodene.



Eplekasse
Her har jeg malt en eplekasse blå,
og satt den på høykant.

Makrame og lampekuppel
Inne i eplekassen henger en gammel lampekuppel
oppi et gammelt laken som er klippet opp i remser og sydd sammen.
Jeg fikk kjøpt et nøste ferdig oppklippet på Fretex Moss.
Veiledningen jeg brukte for å knyte makrameopphenget, 
fant jeg hos Brit + CO. Det var fort gjort!

Gammel genser
Hvis du ønsker å lage et planteoppheng
i denne størrelsen, kan du gjerne klippe opp en
gammel elastisk genser i remser også.



Spraymaling
Inne i kassen står det en ølboks som jeg har
spraylakkert hvit og et kjærestepar som har fått
spraymaling i blå farge.

Lysestaker
1. Messinglysestaken er orginal. Har satt i et rosa lys, som gir et moderne uttrykk.
2. En blå kaffekopp som er snudd opp ned og limt på en eldre sikringsholder.
3. Et melkeglass er snudd opp ned og limt på en mutter i str 20 mm.



Rammer
Den øverste rammen har jeg malt i en lys rosa sukkertøyfarge.
Rammen er så lakket med halvblank gulvmaling.
På rammen har jeg festet kroker i toppen og et belte i sidene, 
som fungerer som et oppheng.

Den nederste rammen (se bilde under), har jeg malt i en lys blå farge 
som jeg i etterkant har lakket med halvblank gulvmaling. Jeg har hengt to
kroker på hver side, og brukt biter av et oppklippet laken som snøre.
 Her bruker du bare det du har tilgjengelig. Jeg har brukt mini- 
klesklyper kjøpt på hobbybutikk, for å feste bildene.

NB: Kan være lurt å pusse over glatte
rammer med fint sandpapir og grunne før du
maler, så malingen fester seg bedre. 

Rammene er fra Fretex Moss



Blikkbokser
Blikkboksene har jeg spraylakkert, malt og tapetsert.
Anbefaler å spraymale de. Skal lite til for at penselsstrøkene vises,
selv om du bruker en driver for å dra ut malingen med.
For å feste tapeten her jeg først tatt et strøm med maling vertikalt
på begge sider, slik at tapetlimet sitter bedre. Jeg har bare brukt tapetlim
i et penselstrøk dratt vertikalt på hver side oppå malingsstrøket.
For å kutte tapeten har jeg brukt tapetkniv. Pass på å bruk et nytt knivblad, 
så blir resultatet penere. Her er det nok lurt å lakke tapeten, 
slik at du unngår at den blir ødelagt unner vanning. Det 
samme gjelder for malingen og spraylakken.

Blomsterpotter
På den runde blomsterpotten, har jeg tegnet
øyevipper med sprittusj. Bruk gjerne porselenspenn og følg 
bruksanvisningen, for et mer varig uttrykk.

Den firkantede blomsterpotten i forkant med karse,
har fått et par runde klistermerker som dekor. Jeg har satt igjen 
en spruteflaske med vann, og håper at noen 
forbarmer seg over karsen...fnis.



Bok
Vimplene er laget av en stor bok fra Fretex Moss.

Sommerfugler
Sommerfuglene er funnet i en potpurri-pakke fra FTX M.
De er festet med dobbeltsidig tape fra butikken.

Malingstape
Jeg har hengt opp blomster, bilde, og
vimpler med malingstape, for å vise dette
som en mulighet.



Her ser du utstillingen ved inngangen til den nye store
flotte butikken! Den har en fantastisk tapetavdeling. 
Hvordan skal dette gå ;)

Håper noe av dette var nyttig for deg!

Som du ser, så tar jeg mer og mer i bruk
det nye navnet kreasiw. På instagram har jeg
nå to kontoer: @revinyl og @kreasiw.

Logoen er ikke klar foreløbig,
men det kommer både ny hjemmeside 
og logo på sikt.

So
long


2 kommentarer:

  1. Så mye fint du har gjenbrukt. Jeg sitter igjen med en tanke om at det er en utstilling jeg gjerne skulle ha sett med egne øyne for å få med meg alle detaljene. Jeg er sikker på at den vil gi kundene skaper trang og butikken mersalg. Bra jobba!

    SvarSlett
  2. Amazing blog and very interesting stuff you got here! I definitely learned a lot from reading through some of your earlier posts as well and decided to drop a comment on this one!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren din ♥

Har du ikke egen blogg, hak av for anonym

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...